Vendorlink Blog

News, releases etc....

Robot
Nieuw! VendorLink TEAM: Centrale communicatie met collega’s
3064

Nieuw! VendorLink TEAM: Centrale communicatie met collega’s

Een ontplofte mailbox waarin je één specifieke e-mail niet meer kunt vinden, je hebt geen idee wat de status is van een contract of bent al weken aan het zeuren bij een collega dat hij of zij nog een bepaalde taak nog moet voltooien. Als je met meerdere collega’s verantwoordelijk bent voor een bepaalde leverancier of contract, herken je deze ergernissen vast wel.

Dat is dan ook de reden dat wij de afgelopen maanden gewerkt hebben aan de nieuwe functionaliteit VendorLink TEAM. In november introduceerden wij onze ideeën voor deze nieuwe communicatiefunctionaliteit al in onze nieuwsupdate en vandaag mogen we aankondigen dat de eerste klanten inmiddels gebruik maken van VendorLink TEAM. Dat betekent dat VendorLink TEAM ook voor jouw organisatie 100% gereed is voor gebruik. In dit artikel vertellen we je er graag meer over.

Wat is VendorLink TEAM?

VendorLink TEAM biedt inkopers de mogelijkheid om makkelijk en snel informatie uit de organisatie te verzamelen. Communicatie rondom contracten en leveranciers vindt namelijk gecentraliseerd plaats binnen de software van VendorLink. Dankzij VendorLink TEAM hoef je nooit meer eindeloos je mailbox door te spitten op zoek naar dat ene mailtje over een leverancierscontract of collega’s continu eraan te herinneren dat er nog taken moeten worden afgerond.

Hoe werkt VendorLink TEAM?

De TEAM-communicatiefunctionaliteit kan voor diverse activiteiten in VendorLink geactiveerd worden. In ons stappenplan nemen de module contract management als voorbeeld. Stel dat een je input nodig hebt van een bepaalde collega voor een nieuw leverancierscontract of een collega iets moet ondertekenen, dan kan dit allemaal besproken worden binnen VendorLink TEAM.

  1. Ga naar de betreffende contract waar je over wilt communiceren met collega’s.
  2. Er is in VendorLink al automatisch een TEAM aangemaakt. Voeg andere VendorLink-gebruikers of e-mailadressen toe om jouw TEAM te vormen.
  3. Deel berichten en documenten met de TEAM-leden over het contract.
  4. Elk lid ontvangt een e-mail met jouw bericht en kan direct op de e-mail reageren, zonder in te loggen in VendorLink.
  5. Er ontstaat een zogenaamde communicatielijn, waarin wordt weergeven wie welke opmerking heeft geplaatst rondom het desbetreffende contract. Deze is zichtbaar in VendorLink, maar ook in de mail die verstuurd wordt naar de TEAM-leden.
  6. Alle communicatie rondom het contract is geborgd op één centrale plek, namelijk binnen VendorLink TEAM.

Wil je nog eens rustig bekijken hoe VendorLink TEAM werkt? Bekijk dan onderstaande video:

 

 

Hoe kan ik VendorLink TEAM gebruiken?

De communicatiefunctionaliteit VendorLink TEAM is kosteloos te gebruiken voor alle VendorLink-gebruikers. Dat betekent dat je gemakkelijk kunnen communiceren met collega’s of leveranciers over o.a. contracten, leveranciers, offerteaanvragen, audits en veel meer! 

VendorLink TEAM is te herkennen aan de twee tekstballonnetjes die je rechts bovenin je scherm vindt. Klik op dit icoontje en de TEAM-functionaliteit opent direct.

Als je voor het betreffende contract, de leverancier of audit al een TEAM hebt gevormd, kun je direct beginnen met het delen van gegevens en documenten met je TEAM-leden.

Je kunt voor het betreffende onderdeel ook een nieuw TEAM creëren door op ‘MAAK TEAM’ te klikken. Voeg VendorLink-gebruikers of e-mailadressen toe, zodat je daarna kunt communiceren met elkaar.

Hulp nodig bij het gebruik van VendorLink TEAM? Log in bij VendorLink en gebruik de ‘Support-button’ om contact te nemen met onze supportafdeling.