One Step Ahead with ISPnext

Vendorlink and ISPnext will continue together under the name of ISPnext. Secure the entire Source-to-Pay process and achieve sustainable business operations in no time with Business Spend Management from ISPnext. Realize cost savings, improve processes and reduce risks for the entire organization.

» «

At Van Lanschot Kempen, the Procurement Department falls under the ‘Service Center Purchasing Contract Management & Facilities’. The department consists of two buyers, five contract managers, and one manager for contract management. Together they constitute 6.5 FTE.

Peggy Klingers is the manager for contract management and directs her team of five contract managers. She and her team use VendorLink on a daily basis to analyse procurement spending, inspect contracts, and comply with laws and regulations.

ProRail is responsible for the Dutch rail network: construction, maintenance, management and safety. As an independent party, they distribute the space on the rails, control all train traffic, build and manage stations, build new tracks and maintain existing tracks, turnouts, signals and level crossings. Together with transporters, ProRail commits itself 24/7 to ensuring that passengers and freight reach their destination safely and on time in an efficient and cost-conscious manner – and always with attention to the impact on the environment and on society.

 

Martijn ten Kroode has been working since 2011 as Procurement Manager at Pon’s Automobielhandel in Leusden, The Netherlands, one of the business units of Pon. “At Pon’s Automobielhandel, I am responsible for all procurement besides the cars,” Martijn says. “This includes procuring support services, parts and accessories to ultimately be able to sell cars. For example we spend a great deal of money on media and advertising agencies, IT services and hiring in external staff. In addition, I also coordinate the Pon Procurement Board – a consultative body in which we meet with the various procurement managers of other Pon companies. From this board, we carry out Pon-wide projects with which we bundle our procurement needs and in that way, as a result of the larger volume, increase our purchasing power.”

» «

VendorLink Release - Juli 2018
3299

VendorLink Release - Juli 2018

We hebben een nieuwe release uitgevoerd. Wat als eerste opvalt is dat het login scherm. Naast een nieuw uiterlijk hebben we meer ruimte gemaakt voor nieuwsberichten om onze gebruikers beter op te hoogte te kunnen brengen van ons laatste nieuws. Hier zullen we berichten plaatsen over nieuwe releases, klantendagen en andere voor gebruikers relevante informatie.

Terugknop, terug van weggeweest.

Met de invoering van het zgn “single page application framework” waren de terug en vooruit knoppen van de browser niet meer bruikbaar. De knoppen bladeren door de pagina historie van de browser en aangezien VendorLink technisch maar 1 pagina is, valt er weinig te bladeren. Door een ontwikkeling hebben de terug- en vooruit knoppen in de browser nu weer een functie gekregen. Je kan nu tussen de modules en items in VendorLink navigeren. Ook zal VendorLink na het verversen van de browser binnen de module ‘pagina’ van de applicatie blijven.

Verzamel nieuwsberichten over leveranciers met Google Alerts
We hebben de mogelijkheid toegevoegd om RSS Feeds, genereerd door Google Alerts bij leveranciers toe te voegen. Met Google Alerts heb je de mogelijkheid,  met je google account, om RSS feeds te generen op basis van zelf ingestelde zoekwoorden. VendorLink zal dagelijks deze feeds controleren op nieuwe berichten. Op deze manier kan je de berichten borgen binnen VendorLink.

Nieuwe functionaliteiten in Contracten

Deze release is er een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan Contracts

  • Concept contracten : Wanneer bij het toevoegen van een contract de optie Concept wordt aangevinkt, wordt het Contract in een aparte lijst met concept contracten geplaatst. Het contract is alleen zichtbaar voor degene die het contract heeft opgevoerd.
  • Vrije velden in tabblad Financieel: De mogelijkheid is toegevoegd om zelf als organisatie velden aan het tabblad financieel toe te voegen.
  • Een kleine aanpassing aan het uiterlijk om meer data op het scherm te kunnen krijgen.

Overige punten

  • Audits blok in Vendor Details niet zichtbaar wanneer Audits niet actief zijn.
  • Popup bij Enquête Opmaak in Vendor Rating stap 3
  • Uiterlijk tab menu in Contracts, Vendors, Vendor Rating,  Admin aangepast.